Žáci osmých tříd dostali v květnu za úkol, v rámci výuky akustiky, vyrobit vlastní hudební nástroj. Přestože se mělo jednat o oddechové cvičení v souvislosti s blížícím se koncem roku, zhostily se ho týmy s nečekanou vervou. Nástroje byly v mnoha případech až řemeslně zpracované a dokázaly produkovat kvalitně znějící hudbu.
Navzdory tomu, že mezi celkem pětadvaceti nástroji množstvím kralovaly španělské rytmy kastanět, maracas a kytar, se objevilo i několik nástrojů ryze středoevropských ve formě dvou vozembouchů, řehtačky a flétny koncovky. Bicí nástroje zastupovaly dva xylofony, tamburíny a několik bubínků, včetně jedné kompletní sady podomácku vyrobených bicích. Nesmíme opomenout ani netradiční nástroje jako plechovkofon, kde zvuk vytváří variace plechovek různých velikostí, nebo ambiciózní skleněnou harmoniku, kde se hraje vlhkými prsty na rotující misky.
V následném hlasování, kterého se zúčastnil pedagogický sbor, bylo sečteno celkem 156 hlasů. Devatenáct z nich stačilo na vítězství koncovky Tomáše Fridricha a Jonáše Petra. Ta jen o jeden hlas předběhla ukulele Laury Heřmanové. O třetí místo se rozdělil xylofon Terezy Matuchové a Anežky Mahdalíkové s vozembouchem Sebastiana Dvořáka a Adama Krpejše. Každý nástroj si ovšem našel několik příznivců a žádný tak nezůstal bez hlasu.

Miroslav Štětina, učitel fyziky